Методичні комісії

Методичні комісії педагогів - центр методичної роботи

 Методичні комісії – це основний методичний підрозділ, діяльність якого безпосередньо впливає на підвищення якості навчання і виховання учнів, ефективність застосування сучасних форм і методів навчання, професійний ріст і методичну майстерність викладачів та майстрів виробничого навчання впровадження досягнення педагогічної науки і передового досвіду в навчально-виробничий, виховний процес.  Головну роль в організації та впровадженні методичної роботи відіграють методичні комісії.
Мета методичної роботи – зростання рівня педагогічної майстерності, активізація творчого потенціалу кожного викладача та майстра виробничого навчання методичної комісії.   Найголовніше та найістотніше у методичній роботі є надання реальної, діючої допомоги педагогам у розвитку їх майстерності як поєднання професійних знань, навичок і вмінь, необхідних для сучасного педагога властивостей і якостей.  Основою докорінного покращення навчально-виробничого, виховного процесу в професійно-технічних навчальних закладах є добре налагоджена методична робота, особливо роль в організації і проведенні якої належить методичним комісіям.
            Однією з основних форм колективної методичної роботи у Вищому професійному училищі №36  с. Балин є методичні комісії  з предметів і професій,  які створюються за рекомендацією  адміністрації училища.
Методичні комісії з предметів створюються за наявності в навчальному закладі трьох та більше викладачів загальноосвітніх одного або декількох споріднених предметів.
Методичні комісії з професій створюються за наявності трьох та більше викладачів предметів професійно-теоретичної підготовки і майстрів виробничого навчання однієї або декількох споріднених професій. 

 План роботи методичної комісії загальноосвітніх дисциплін 
на 2020-2021н.р.

             План роботи міжпрофесійної циклової комісії професії "Кухар. Кондитер"на 2020-2021 н.р.

План роботи  методичної комісії класних керівників, вихователів на 2020-2021н.р.










Усі засідання методичних комісій проводяться згідно з графіком та  планом роботи на рік. 
В 2018-2019 навчальному році ВПУ №36 діють 3 методичних комісій.
У своїй роботі методичні комісії основну увагу приділяють розробці, розгляду і внесенню коректив в робочі навчальні плани і програми (в обсязі регіонального компонента), оновленню змісту навчання і виховання, аналізу рівня навчальних досягнень учнів, удосконаленню навчально-матеріальної бази, організації проведення і аналізу уроків, обміну досвідом, організації конкурсів професійної майстерності, впровадженню інноваційних технологій, розробці і розгляду тематики курсових, дипломних, творчих робіт, розробці матеріалів комплексно-методичного забезпечення професій і предметів.
    Одна із колективних форм методичної роботи – відкриті уроки.
Їх мета — підвищення педагогічної майстерності викладачів та майстрів виробничого навчання. Основні завдання відкритих уроків: упровадження в практику викладачів та майстрів виробничого навчання передового педагогічного досвіду і результатів досліджень педагогічної науки, спрямованих на розв'язання завдань, що стоять перед навчальним закладом.
  Координує роботу методичних комісій методичний кабінет, в якому створені необхідні умови для ефективної підготовки викладачів та майстрів виробничого навчання до уроків, індивідуальної методичної роботи і самоосвіти, а також проведення методичних заходів.   

Обов’язки  та права голови методичної комісії


Керівництво роботою здійснюють голови комісій, які обираються з найбільш досвідчених викладачів, майстрів виробничого навчання. Персональний склад, а також голови комісій відповідно до профілю їх викладацької діяльності або професії. План роботи методичної комісії розробляється на навчальний рік за результатами попередньої діяльності педагогічного колективу та на основі аналізу підсумків діагностичного вивчення професійної компетентності педагогічних працівників.
На засіданні методичної комісії ведеться протокол, і якому записується його номер, дата засідання, прізвища присутніх, порядок денний, стислий зміст виступів, пропозицій, зауважень.
До протоколу додаються матеріали з розглянутих питань.
Обов‘язки   голови методичної комісії
1. Організація роботи методичної комісії згідно з положенням.
2. Складання планів роботи  методичної  комісії.
3. Організація взаємовідвідування занять викладачами, майстрами.
4. Керівництво підготовкою та обговорення відкритих  занять.
Розгляд навчально-методичної документації.
Організація контролю за якістю знань учнів.
Організація систематичної перевірки виконання прийнятих раніше рішень  комісії та інформування про підсумки перевірки на засіданнях комісії.
Контроль за виконанням планів  методичної комісії викладачами.
Ведення обліку та складання звіту про роботу циклової (предметної) комісії.
  Права голови методичної  комісії
Голова  методичної  комісії має право:
Ø вносити пропозиції щодо складу комісії, розподілу педагогічного навантаження, кандидатур завідувачів навчальних кабінетів (лабораторій), керівників предметних гуртків, клубів за інтересами;
Ø брати участь у складі робочих навчальних програм  дисциплін;
Ø впроваджувати новітні технології в навчальний процес;
Ø порушувати клопотання перед адміністрацією навчального закладу про заохочення викладачів, майстрів виробничого навчання комісії .

Документація

Організація науково- методичної роботи

Орієнтовна посадова інструкція голови методичної комісії

Нормативна документація, що регламентує організацію навчального процесу  Вищого професійного училища № 36 с. Балин
1.  Наказ про створення методичної комісії (МК) або витяг з протоколу рішення педради.
2.  Наказ про призначення керівника МК.
3.  Положення про методичну комісію, схвалене методичною радою.
4. План роботи МК на навчальний рік.
5. Банк даних викладачів: кількісний і якісний склад МК.
6. Графік проведення методичних заходів МК на рік.
7. Перспективний план атестації педагогічних працівників.
8. Графік проведення атестації на навчальний рік.
9. Перспективний план курсової підготовки викладачів.
10.        Графік проведення контрольних робіт і тематичного оцінювання учнів.
11.        Графік моніторингових контрольних робіт.
12.        Перспективний план вивчення стану викладання предметів на 5 років.
13.        Графік вивчення стану викладання предметів у поточному навчальному році.
14.        Графік проведення відкритих уроків і позакласних заходів викладачами.
15.        Адреси перспективного педагогічного досвіду.
16.        Зведена діагностична карта викладачів (відомості про професійні потреби і здобутки).
17.        План проведення і матеріали предметних тижнів.
18.        Примірники навчальних програм, їх навчально-методичне забезпечення.
19.        План роботи з молодими і новими викладачами, майстрами виробничого навчання.
20.        Матеріали внутрішнього аналітичного контролю: інформаційні, аналітичні довідки, результати моніторингових досліджень рівня навченості учнів, діаграми результативності участі учнів у предметних олімпіадах, конкурсах.
21.        Протоколи засідань МК.
22.        Нормативні документи щодо викладання предметів.
23.        Перелік методичних рекомендацій всіх рівнів.
24.        Рекомендації МК, окремих педагогів.
25.        Картотека перспективного педагогічного досвіду членів МК.
26.        Перелік друкованих робіт членів МК.

Немає коментарів:

Дописати коментар

Найдосвідченіший  педагог  ніколи не повинен спинятися на   досягнутому, бо якщо нема руху  вперед, то неминуче  починається відставанн...